Yazılım Şirketleri İçin 5 Fırsat Alanı...

Yazılım işletmeleri, toplumun bilgi (knowledge) ekonomisinden yaratıcı (creative) ekonomiye geçiş sağlamasında rol oynayan en etkin sektör. Yenilik (inovasyon) ve creativity kelimelerini en fazla kullanabileceğimiz sektörlerin başında geliyor. Bu ekonomide kreatif uygulamaları ön plana koyan işletmeler kazanıyor. 
 
Dilerseniz günümüzde gelecek vadeden 5 uygulamayı kısaca göz atalım.
 
1- Mobil oyunlar: 2016 yılında 37 milyar dolarlık bir satış hacmi gerçekleşti. Akıllı telefonların müthiş bir hızla yaygınlaşması ile birlikte kendi hâlinde devasa bir pazar konumuna gelen mobil oyun pazarı, oyun sektörünün yıllık kazancına da müthiş bir katkı sağlıyor. Buna bilgisayar oyunları da eklendiğinde hacim 100 milyar doları geçiyor.

Los Angeles merkezli JamCity ve Finlandiya merkezli Supercell revaçta olan ve başarılı mobil oyunlar olarak gösteriliyor.
 
2- Virtual (sanal) asistanlar: Virtual asistanları bir çeşit mobil sekreter olarak da tanımlayabiliriz. Neler yapabilirler? Sosyal medya hesaplarının düzenlenmesi, takip edilmesi, bir formda toplanması, e-mail yönetimi, otel ve uçak rezervasyonu, toplantılar… 2020 yılında piyasa hacminin 13,7 milyar Euro olması bekleniyor. Virtual asistan California merkezli EaslyDo, New York merkezli x.ai, Santa Clara merkezli SoundHound revaçta olan uygulamalar.
 
3- Virtual (sanal) para: İnternet üzerinden kredi kartı haricinde geliştirilen ödeme sistemleri de oldukça revaçta. 400 milyon dolarlık bir piyasa hacmi mevcut. San Fransisco merkezli Coinbase, Atlanta merkezli BitPay, elbette PayPal revaçta olan virtual para uygulamaları. İstanbul merkezli PayU’yu da hatırlatayım.
 
4- Sticker ve Emojiler: Toplum emojilerle iletişim kurmayı seviyor. Gülen, kızan, utanan, sevinen yüzler… Whats up, line, wiber gibi uygulamalardan günlük 6 milyar emojinin gönderildiği belirtiliyor. 100 milyon dolar üzerinde piyasa hacmi mevcut. New York merkezli Snaps ve California merkezli Muvamoji en fazla öne çıkan uygulamalar arasında.
 
5- İnteraktif broşür ve katalog: Broşür ve katalog işletmelerin vazgeçilmezidir. Bu tanıtım ve pazarlama materyali online uygulamalarda daha fazla kullanılmaya başlandı. İnteraktif uygulama ile ürünler daha iyi tanıtılıyor ve etkili oluyor. Hollanda merkezli Publitas ve İsviçre merkezli Yumpu revaçta olan uygulamalar arasında. Yıllık 200 milyon dolara yakın bir ciro elde ediliyor ve tahmini harcamanın 2020 yılında 1 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 
 
Teknoloji ve yazılım işletmelerinin, revaçta olan bu 5 uygulamadan biri üzerinde çalışması fırsatları beraberinde getirebilir. Teknoloji ve yenilikçi çalışmalarla ilgili olarak gerek Avrupa Birliği nezdinde gerekse yerel bazda TÜBİTAK, KOSGEB, TTGV ve kalkınma ajanslarının destekleri mevcut. Bu desteklerden de faydalanarak fırsat oluşturacak çalışmalar yapılabilir.
 
 
Fatih ÖNCÜ

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri