İşletmeler İçin SEO (Search Engine Optimization) Neden Önemli?

İşletmeler İçin SEO (Search Engine Optimization) Neden Önemli?
 
Arama robotları, özellikle google, işletmeler için şüphesiz vazgeçilmez bir unsur. Bir şeyler satın almak istediğimizde, bilgi, resim, içerik aradığımızda arama robotlarını kullanma olasılığımız oldukça yüksek. Gelişmiş ülkelerde, insanların ve işletmelerin %94’ü bir şey satın almadan önce internette araştırma yapıyor. Google gibi bir arama motorunu kullanarak ihtiyaç duyduğumuz bilgi için anahtar kelimeyi giriyor, enter’a basıyor ve milyonlarca web sayfasının saniyeler içinde tarandıktan sonra istediğimiz bilgilerin bizim için sıralandığını görüyoruz. Sıralamada ilk sayfada hatta ilk sıralarda yer almak önemli. Biz buna “top ranking” diyoruz.
 
Bunu işletmenizin web sayfası için istiyorsanız Search Engine Optimization (SEO) yani Arama Motoru Düzenlemesi yapmanız gerekmekte. Peki nasıl?
 
Soruyu bir market ile açıklamaya çalışalım. Bir market düşünün, siz de bu marketin çalışanısınız. Fakat bu market normal bir market değil. Tüm ülkelerden topladığınız milyonlarca ürün var. Size her gün insanlar geliyor ve neye ihtiyacı olduklarını söylüyorlar. Siz de tam olarak bu ihtiyaca cevap vermek zorundasınız.
 
Ne yapmanız gerek?

Sisteme ihtiyacınız var. Marketinizde bulunan milyonlarca kitap içinde ne olduğunu ve nerede olduğunu bilmek zorundasınız.  
  • Sisteminizin çok sayıda bilgiyi alarak özetlemesi gerek. Ve size ihtiyacınız olan ürünü vermek zorunda.
  • “Google”, “Yahoo” gibi arama motorları internetin kütüphane çalışanları.
  • Onlar milyonlarca bilgiyi saniyeler içinde tarayarak ihtiyacınız olan en iyi sonuçları size sunarlar.
  • Her arama motorunun özel bir yazılımı var. Biz buna algoritma diyoruz. Algoritma ihtiyaç duyulan bilgileri tanıyan bir yazılımdır.
  • Eğer bir web sayfasındaysanız arama sonuçları önemli. Web sayfanızın da arama sonuçlarında ilk sayfalarda yer alması önemli.
Ön sayfalarda yer almada anahtar rol: Web sayfanızın ihtiyaç duyulan özellikleri taşıması. Biz buna SEO diyoruz. Nedir bu özellikler?
 
1) Anahtar kelime
2) Başlık
3) Bağlantı (back-link)
4) Kelimeler
5) İtibar (reputation)
 
Bu maddelere kısaca göz atalım;

1) Anahtar kelime

Arama motorları girdiğiniz anahtar kelimeleri tüm sayfalarda arar.
 
2) Başlık önemli

Her web sayfasının bir başlığı vardır. Bunu html kodunda görebilirsiniz.
 
3) Backlink ÇOK ÖNEMLİ

Google her web sayfasını değerlendirir ve puan verir. Biz buna “ranking” deriz. Mesela New York Times, Amazon, Rakuten gibi siteler top ranking olarak adlandırılır ve oralardan link (bağlantı) almak çok önemli. Ne kadar fazla web sayfasından link alırsanız arama motorlarının ilk sayfalarında yer alma olasılığınız o kadar yüksek olur.
 
4) Kimler sizden SÖZ ediyor?

Kimler sizden söz ediyor? Kimlerin web sayfasında markanız, ürünleriniz ve/veya isminiz mevcut? Mahalle, şehir gazeteleri mi? Yoksa Google’ın top ranking verdiği New York Times, Amazon, Rakuten,  CNN gibi yerler mi?
 
5) İtibar

Web sayfanızın sık sık güncellenmesi, yeni ürün ve haberlerin girilmesi de ayrıca önemlidir. Web sayfanızın güncel ve zengin içerikli olması, sizin ilk sayfalarda yer almanızda önemli rol oynayacaktır.

SEO işletmeler için vazgeçilmez bir unsur olup bunun farkına varan işletmeler hâlihazırda bu konuda ciddi çalışmalar yapmakta.
SEO fonlar için neden önemlidir?

Gerek Avrupa Birliği olsun gerekse TÜBİTAK, Kalkınma Ajansı fon programlarında, ortaklık birçok programda zorunluluk. Bundan dolayı proje sahipleri ortak ararken mevcut network’lerin yanında arama robotlarını da kullanırlar. Bu süreç içinde proje sahibi anahtar kelimeyi girdiğinde ilk sayfalarda görünmek isterseniz SEO düzenlemesini yapmış olmanız gerekir.
 

Fatih ÖNCÜ

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri