EUREKA ve Bekleyen Fırsatlar...

Her defasında belirtmişimdir: Avrupa Birliği’nin birbirinden bağımsız 500 civarında fon programının olduğunu, bunlardan 300 kadarının Türk işletmelerine, sivil toplum kuruluşlarına, üniversitelere, yerel yönetim ve diğer tüzel kişilere açık olduğunu…

EUREKA Türkiye’nin kullanımına açık olan programlardan bir tanesi. İşletmeler, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelere açık bir program. AR-GE, inovasyon ve yenilikçi projelerin desteklenmesi için açılmış ve proje ortaklığı gerektiren bir program.  Bir tüzel kişilik olarak bu programa proje sunabilir veya sunulan bir projeye ortak olabilirsiniz. Proje sunma ve ortak olma Türk işletmeleri ve/veya üniversiteleri için ne kadar zor ve külfetli ise diğer ülkelerin sunduğu projelere ortak olmak, proje sunmak kadar zor ve külfetli değil.  Bir önceki makalemde de belirttiğim gibi, EUREKA projelerine ortak olmanın yöntemi de diğer AB projelerine ortak olmaktan farklı değil. EUREKA network’üne kayıt yapmak, networkte yer alan proje sahipleriyle iletişime geçmek, Avrupa’nın farklı şehirlerinde farklı zamanlarda düzenlenen proje etkinlik toplantılarına katılmak proje ortağı olmak için yapmanız gereken işlerin başında yer alıyor.

İşletmenizin rekabetini artırmak istiyorsanız;
  • AR-GE çalışması yapmalısınız.
  • Alanınızla ilgili yenilikçi çalışmalara öncelik vermelisiniz.
  • Farklı ülkelerden farklı işletme ve üniversitelerle iş birliği içinde olmalısınız.
  • Sizi farklı kılacak teknolojileri çok iyi kullanmalısınız.
  • Düşük maliyetlerle üretim yapabileceğiniz ve servis verebileceğiniz yöntemleri uygulamaya koymalısınız.
EUREKA bu hedefleri benimsemiş ve uygulamaya karar vermiş işletmelerin projelerine %80 oranında mali destek sağlıyor. Pazar odaklı, kısa sürede ticarileşebilecek ürün ve süreçleri kapsayan AR-GE projeleri, EUREKA kapsamında desteklenmektedir. Amaca uygun projeniz varsa yılın istediğiniz zamanı müracaat edebilir veya mevcut projelere ortak olabilirsiniz.

Fatih Öncü

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri