Dijital Dönüşüm, İşletmeler ve Fonlar

Dijital dönüşüm, bugün sadece iş dünyasının değil, politika ve finans dünyasının da tartışılan ve konuşulan başlıkları arasında. Amerika, İngiltere, Kanada gibi ülkelerde bulunan işletmelerin birçoğunun gündemi dijital dönüşümü en kısa sürede gerçekleştirmek. Son yapılan ABD başkanlık seçimlerinde Rusya’nın seçimlere müdahale süreci dijital dönüşümün de politikada ne kadar etkili olduğunu bize gösterdi… Elbette konumuz işletmeler ve dijital dönüşümün işletmeler üzerindeki etkisi. 

Gelişmiş iletişim teknolojilerinin bir sonucu olarak dijitalleşme işletmelere farklı boyutlar kazandırıyor. Dün bildiklerimiz bugün geçerliliğini yitiriyor ve işletmeler yeni arayışlara yöneliyor.  Yarın için ne yapması gerektiğini bilenler ve önlemini alanlar, alanlarında hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor. Başarının sırrı, hayal bile edemeyeceğimiz potansiyeli üreten dijital dönüşüme hızlı bir şekilde adapte olmamız ve bunu işletme üzerinde uygulamamız.

Dijitalleşme işletmelere global bazda fırsatlar sunmakta. Bu fırsatları değerlendirme ve yakalamada öne çıkan etkenler “yeni is¸ modelleri, yenilikçilik, düşünce liderliği ve deneme”. 

New York Times CEO’su Mark Thompson geçtiğimiz şubat ayında yaptığı açıklamada 10 yıl içinde basılı gazetelerin ömrünü tamamlayacağını açıkladı. Gönlünün basılı gazetenin devam etmesinden yana olduğunu belirten Thompson, “Gün gelecek ekonomik sebepler bize basılı gazeteleri kapatma kararını aldıracak.” dedi. Bu açıklama inanıyorum ki birçok gazete patronu için uyarı niteliğinde oldu.   New York Times’a günlük para ödeyerek abone olan üye sayısı 2018’in ilk çeyreğinde 2 milyon 330 bin kişi. Bu rakam basılı gazetelerde 3,5 milyon. Basılı gazete abonesi her ne kadar fazla olsa da her yıl basılı abonede küçümsenmeyecek sayıda bir düşüş, dijitalde de artış görünmekte. Ekonomiyi devreye soktuğumuzda dijital yayın basılı yayına oranla çok daha az maliyetli, üstelik fazlasıyla zengin ve etkileyici.
 
Bu yıllın ikinci çeyreğinde Habertürk gazetesi basılı yayına veda etti ve gazetecilik çalışmalarını dijitalde devam edeceklerini açıkladı. Ardından bir açıklama yapan Ciner Medya Grubu CEO’su Kenan Tekdağ şunları söyledi: “Dijital dönüşüm sadece bir fantezi, sadece bir kendini yenileme ihtiyacı sonucunda doğmuyor. Aynı zamanda işletmeler için gerçek kazanç sağlayan bir olgu. Biz de bunu tespit ettik ve bu tespitin sonucunda dijital dönüşüm sürecimizi ilan ederek başlattık. Bunun bir adımı artık 20'inci yüzyılın teknolojisi olarak adlandırdığımız yazılı basın faaliyetimizi sonlandırarak haberciliği, gazeteciliği tümüyle televizyon ve dijitalde yoğunlaştırma yönünde bir dönemi başlattık.”
 
Tekdağ, böyle radikal bir kararın alınmasında zihniyet ve iş yapma biçiminin, anlayışının değişmesini gerektiğinin altını çiziyor, bunun da kişilerin kendisini değiştirmesiyle alakalı olduğuna vurgu yapıyor.
 
İşletmeler verimliliği, müşteri portföyünü artırma, yerel/global bazda rekabet seviyesini yükseltme ve işletme ömrünü uzatma adına dijital dönüşümü vakit kaybetmeden yerine getirmeli. Bunun yerine gelmesinde TÜBİTAK, TTGV, Kalkınma Ajansları ve Avrupa Birliği’nin çeşitli mali destekleri mevcut. Bu desteklerden de faydalanarak dijital dönüşümünüzü hızlandırabilirsiniz.
 

Fatih ÖNCÜ

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri