AB Fonlarından Faydalanmak için 10 Altın Kural

AB Fonlarına Proje sunmadan önce bilmeniz gereken 10 altın kural;
  1. Alanınızı ilgilendiren fonları tespit edin: Çok sayıda fon mevcut, sizin için uygun olanları öncelikle seçin. “AB Fonları Rehberi” fonunuzu tespit etmekte yardımcı olacaktır.
  2. Projenize hemen başlamayın: Sizin neye sahip olduğunuz değil Avrupa Birliğinin ne istediği önemli. Projenizi kendiniz yazmayın, AB’nin isteğine göre projenizi şekillendirin.
  3. Kayıt ve tanıtım: Kurumunuzu AB’nin çeşitli birimlerini kayıt ettirin. AB fonlarında ortaklık genelde şarttır. AB ülkelerinde sunulan proje sahipleri size kolayca ulaşabilsin. Proje sahipleri ortaklar arar, ulaşılabilen siz olun.
  4. Ortaklarınızı tespit edin: Projeniz için AB ve yerel boyutta ortaklar bulun, görev dağılımı yapın ve projenizi birlikte geliştirin.
  5. Danışmanınıza danışın: Bürokrasi oldukça fazla, hatalardan kaçının ve proje yazma konusunda deneyimli danışmanınıza danışın.
  6. Zamanlamayı iyi yapın: Projeniz için uygun fonun çağrı tarihi vardır ve projeler için son tarih vardır. Bunun zamanlamasını iyi yapın.
  7. Alternatif fonları araştırın: Projenizi bir fona sunmakla sınırlamayın alternatif fonları da tespit edin. Projenizi bu fona göre şekillendirin.
  8. Bilgilenin: Bilgi sizin sermayenizdir. Bu amaçla düzenlenen seminer konferans ve eğitimlere katılarak bilgi sahibi olun.
  9. Projenizi okutun: Biten projenizi konunun uzmanına incelettirin. Küçük hatalar projenizin olumsuzlukla sonuçlanmasına sebep olabilir
  10. Sabırlı olun: AB fonları uzun zaman alan bir süreçtir ve bürokrasisi fazladır. Projeniz olumsuzlukla sonuçlandı ise gerekçelerini yerine getirerek tekrar sunun veya alternatif fonlara hazırlayın.

Kaynak: EU Funding Advisor

Fatih Öncü

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri