Sosyal Medya Hesaplarının Yönetimi

Günümüzde en önemli tartışma konularının başında sosyal medya geliyor. Sosyal medya hesapları doğru ve yerinde kullanıldığı zaman son derece etkili bir iletişim aracıdır. Sosyal medyanın gerçek kişilerin dışında kurumlar ve şirketler olmak üzere iki tür kullanıcısı var. Bugün neredeyse büyük, küçük birçok işletme facebook, instagram, twitter, linkedin gibi hesapları kullanıyor. Bu iletişim araçlarının doğru kullanımı işletmenizin tanınmasına ve yeni müşterilere ulaşmanızda büyük faydalar sağlıyor. Ancak kötü kullanım örneklerinin çok olması, henüz bu hesapların nasıl kullanılacağının tam olarak anlaşılmadığını gösteriyor.

Öncelikle işletmeniz ister büyük ister küçük olsun, işletmeniz adına yapılan her paylaşımdan hukuki olarak sorumlusunuz. Bu nedenle sosyal medya hesaplarınızı yönetenlerin bu konuda eğitimli olması gerekiyor. Örneğin köftecisiniz, sosyal medya hesapları üzerinden gelen bir müşteri şikâyetinin kaba bir üslupla cevaplandırılması asla doğru değil. Sosyal medya hesaplarının tanıtım, rezervasyon gibi işlevleri kadar müşteriden gelen geri bildirimleri dikkatli şekilde inceleyip çözüm üretmek de önemli.

Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan diğer bir hata; siyasi, kişisel ve gündemdeki tartışmalar hakkında yapılan yorumlar ve açıklamalardır. Birçok işletme kişisel medya hesabı ile firmaların sosyal medya hesabı arasındaki farka dikkat etmemektedir. İşletmenizin sosyal medya hesaplarını takip edenlerin işletmenize ait faaliyetlerinden dolayı takip ettiklerini unutmayın. Bu tür paylaşımların içeriği ne olursa olsun markanıza zarar verebilir. Öte yandan kamuoyu hassasiyetinin yüksek olduğu bir konuda açıklama yapmak gerekirse bunu firmanızın logosu ve yöneticinin imzası ile yayınlamanız doğru olacaktır.

Sosyal medya hesaplarında dikkat edilmesi gereken diğer bir konu güncellenme sıklığıdır. Güncellenmenin çok sık ya da çok seyrek olması takipçileri yorabilir ya da içeriği yetersiz bulduğu için takibi bırakmasına neden olabilir.

Ülkemizde küçük ve orta boy işletme sayısı oldukça fazla. Bu işletmelerin günümüz dünyasında rekabetçi bir yapıya kavuşabilmeleri için kendilerini fark ettirmeleri son derece önemli. Doğru iletişim aynı zamanda kurumsallaşmanın bir parçasıdır. Son yıllarda sosyal medya hesaplarını doğru kullanan birçok girişimci ve küçük işletme önemli bir farkındalık yarattı. Eğer bu rekabette yerinizi almak istiyorsanız mutlaka doğru iletişim kanallarını doğru şekilde kullanmanız gerekiyor.

Doç. Dr. Kadir TUNA

Uzman Hakkında

Prof. Dr. Kadir Tuna
KOBİ'lerin Kurumsallaşması

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. Yüksek lisans ve doktorayı aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamladı.
İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi ve Bankacılık Araştırma Merkezi Müdürü’dür.

Başta İstanbul Üniversitesi olmak üzere çeşitli üniversitelerde bankacılık ve finans konularında lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dersler vermektedir. 2003 yılında 5411 sayılı Bankacılık Kanunu Tasarısı TBMM Bütçe Plan Komisyon üyesi, 2005 yılında DPT 9. Kalkınma Planı Finansal Hizmetler Özel İhtisas Komisyon üyesi, 2008 yılında T.C Ulaştırma Bakanlığı İntermodal Finansman Özel İhtisas Komisyonu üyesi ve 2012 yılında T.C Kalkınma Bakanlığı 10. Kalkınma Planı Finansal Hizmetler Özel İhtisas Komisyon üyesi olarak görev yaptı. Tuna, aynı zamanda Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Çatı Dergisi Danışma Kurulu üyesi, Halkbank Beraber dergisi ve Takvim Gazetesi köşe yazarıdır. Televizyonlarda ekonomi alanında yorumculuk yapan Tuna’nın uzmanlık alanı ekonomi, bankacılık ve finanstır.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri