‘Ama’, ‘Olmaz’, ‘Yapamayız’ diyenlerle yola devam etmeyin

Çalışma motivasyonunun en önemli kaynağı aynı hedefe inanmış çalışma ekibi ile yola devam etmektedir. Özellikle emekleme aşamasında olan işletmelerde ya da yeni işini kuranlar açısından en önemli konu çalışanların işe olan sahiplik duygusudur. Çalışma hayatında birçok engel çıkabilmektedir. Böyle zamanlarda engelleri aşabilmek için çözüm üzerine odaklanmak yerine olmaz yapamayız diyenler çözüme ulaşma önünde en büyük engeldir. İşletmenin büyüklüğü ne olursa olsun kurumsal kültürün oluşması, başarıya odaklı bir ekiple çalışma her koşulda başarıyı getirir. Şirket toplantılarında tartışılan projelere ilişkin farklı görüşlerin ortaya çıkması ile sürekli olarak olmaz, yapamayız, biz bunu beceremeyiz aynı düşünceyi ifade etmemektedir.

Başarıya ulaşmış hiçbir işletmenin geçmişinde engelsiz, sorunsuz bir başarı örneği yoktur. Mutlaka türlü zorluklar yaşanmıştır. Ertelenen siparişler, bankadan geri dönem kredi talepleri, üretim hataları, müşteri memnuniyetsizleri, gerçekleşmeyen satış hedefleri başarısızlıklardan bazılarıdır. Önemli olan şirket yönetimi ve çalışanların yapılan hataları iyi analiz edip, daha iyisinin nasıl yapılacağına karar verilmesidir. Böylesi yaşanan işletme başarısızlıkları işletme tecrübesi olarak işlerin daha iyi yapılması için motivasyon kaynağına dönüştürülmelidir.

Yaptığı işe inanmayan, en basit başarısızlık durumunda pes eden yönetici ve çalışanlarınız ile vedalaşın. Böylesi çalışanlar işletme motivasyonunu düşürdüğü gibi diğer çalışanları çalışma ve gayretlerini de sekteye uğratmaktadır.

Yaptığı işe inanmayan ve en küçük başarısızlıkta pes eden, sürekli olarak negatif çalışan bir ekibiniz olmasını istemiyorsanız ne yapmalısınız?

Öncelikle sizin işletme sahibi olarak motivasyonunuz ve enerjiniz yüksek olmalı. Yöneticilerinize görev ve sorumluk verirken yanı motivasyona sahip olmalarına özen gösterin. İşe alım da sadece teknik bilgi ve yeteneklere bakmayın. Ekip çalışmasına uyumu, stres ortamında iş yükünü kaldırabilecek ve zorluklara karşı pes etmeyecek insan kaynağını istihdam edin. Ve mutlaka maaş, yan haklar ve ikramiye gibi çalışma motivasyonuna doğrudan etki edecek düzenlemeleri buna göre yapın. Çalışanlarınız görev ve sorumluklarını yerine getirdiklerinde bunun karşılığı alabildiklerini somut olarak görebilmelidirler. Sonu gelmeyen vaatler vermek artık çalışanların motivasyonuna etki etmektedir.
 

Doç. Dr. Kadir TUNA

Uzman Hakkında

Prof. Dr. Kadir Tuna
KOBİ'lerin Kurumsallaşması

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. Yüksek lisans ve doktorayı aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamladı.
İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi ve Bankacılık Araştırma Merkezi Müdürü’dür.

Başta İstanbul Üniversitesi olmak üzere çeşitli üniversitelerde bankacılık ve finans konularında lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dersler vermektedir. 2003 yılında 5411 sayılı Bankacılık Kanunu Tasarısı TBMM Bütçe Plan Komisyon üyesi, 2005 yılında DPT 9. Kalkınma Planı Finansal Hizmetler Özel İhtisas Komisyon üyesi, 2008 yılında T.C Ulaştırma Bakanlığı İntermodal Finansman Özel İhtisas Komisyonu üyesi ve 2012 yılında T.C Kalkınma Bakanlığı 10. Kalkınma Planı Finansal Hizmetler Özel İhtisas Komisyon üyesi olarak görev yaptı. Tuna, aynı zamanda Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Çatı Dergisi Danışma Kurulu üyesi, Halkbank Beraber dergisi ve Takvim Gazetesi köşe yazarıdır. Televizyonlarda ekonomi alanında yorumculuk yapan Tuna’nın uzmanlık alanı ekonomi, bankacılık ve finanstır.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri