Firmanızı Geleceğe Hazırlamak

Fırsatların azaldığı iş dünyasında fırsat yaratan yeni çalışma anlayışları öne çıkarken başarı artık verimli çalışmak değil, işin gelişimi için özgün süreçler üretmek anlamına geliyor. Ne kadar yaratıcı ve özgün isen o kadar başarılısın.

Yöneticiler dünyasında da ayrıca baş döndürücü gelişmeler yaşanıyor. İş sahibi olarak sanal dünyada da en az gerçek dünya kadar başarılı olmayı bilmek gerekiyor. Ekibinizi dün olduğu gibi bugün de baskılamaya devam ederseniz işe yarar bir tane bile eleman bulamazsınız etrafınızda. O açıdan anlama ve anlaşılma önemli bir sorun hâline gelmiş durumda.

Müşteri tarafında ise durum daha vahim. Müşteriler bir şeylerin parçası olma ihtiyaçlarını sosyal ağlarla markalar üzerinden gidermeye yönelmiş durumda.?Müşterinin eskisinden daha güçlü olarak ortaya çıkması denklemleri değiştirdi. Bu güç şirketlerin yok sayamayacağı bir güç artık. Birçok şirketin acı tecrübeleri diğer şirketlere örnek oldu ve tüm şirketler yeni iş dünyasının müşterilerini istemese de faaliyetinin merkezine koymak zorunda kaldı. Günümüz dünyasında artık sermayenin üstünlüğüne dayalı dönemden ziyade beşeri sermayenin öne geçtiği gerçeğini görmezden geliyor gibiyiz. Yeni nesil firmalarda çalışan insanlar hayatlarının geri kalan kısmını çalışmadan geçirecek imkânları olduğu hâlde, geleceğin peşinden koşuyorlar, geleceği belirleme üzerine çalışıyorlar.

Bu kapsamda firmanızı geleceğe hazırlamak için dikkat edilmesi gereken hususlar:
  • Dijital dünyaya yatırımda geri kalmayın.
  • İş dünyası ve yöneticiler açısından en önemli ihtiyaç olan ardı arkası kesilmeyen yaratıcı ritmi inşa edin.
  • Geleceğin stratejik detaylarına ve yeteneklerinizin güçlü yanını bilinçli şekilde ortaya çıkaracak alanları bulmaya odaklanın.
  • Başarınızın mükâfatını erteleyin.
  • Çağımız yedekler çağı, her şeyin yedeğini alın. Tecrübenin bile yedeğini almayı unutmayın,
  • Yenilikçi vizyonlar geliştirmek asıl işiniz olsun.
  • Keşif yarının en önemli konusu. Ama asıl mesele sürekli sınırları zorlamak ve aşmayı sağlayan faktörleri keşfetmek.
  • Firmanızın bir odasını inovasyon atölyesine dönüştürün.
  • Becerilerin gelişimi deneyim ruhunun yap-bozlarında gizli. Çalışanlara ve müşterilere farklı deneyimler sunun.
  • Trendler aslında yapılmışı gösteriyor. Siz trendlerin dışında potansiyel gizli kalmışı arayın.
  •  İnsan kaynağınızın yaratıcılığını artırmak için yatırımlar yapın.

Dr. Selim Süleyman

Uzman Hakkında

Dr. Selim Süleyman
Girişimcilik

Sakarya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nden 2005 yılında mezun oldu. 2006 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası Ticaret Bölümü’nde yüksek lisansa başlayan Süleyman, 2007 yılında mezun oldu. 2008 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim dalında başladığı doktora eğitimini, “Merkez Bankası Para Politikalarının Kredi Kanalıyla İmalat Sanayi Sektöründe Faaliyet Gösteren KOBİ’lerin Bilançosuna Etkisi” konulu tez çalışması ile 2013 yılında tamamladı. Hâlihazırda çeşitli üniversitelerde iktisat, işletme ve yöneticilik konularında Yüksek Lisans dersleri veriyor.

2006 yılında İstanbul Ticaret Odası KOBİ Araştırma ve Geliştirme Şubesinde iş hayatına başlayan Süleyman, 2009 Aralık ayından 2013 Temmuz ayına kadar çalıştığı kurumda KOBİ Araştırma Servisi şefi olarak çalışmalarını sürdürdü. Bu süre zarfında 340 bin üyesi olan ve bu üyelerin % 99’unun KOBİ niteliğinde olan firmalarla ilgili eğitimlerde, projelerde bilgilendirme seminerleri ve araştırmalarda bulundu.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri