Renklerin Dili: Hangi Renk Müşteriye Ne Hissettirir?

Kırmızı: Cesaret ve Sevgi

Kırmızı renk doğadaki ana renklerden biri. Hem birçok gıdanın, hem de kanımızın ve batan güneşin doğal rengi. Araştırmalara göre kırmızı, kalabalık bir alanda en çok dikkat çeken renk ve bakanlarda sevgi ve tutku gibi güçlü hisleri tetikliyor. Güç, cesaret ve tehlike gibi her yerde geçerli bazı konuların sembolü. Ayrıca iştah ile de doğrudan bağlantılı. Sıcak ve olumlu bir renk olarak biliniyor. Uzmanlar kırmızının kan dolaşımını hızlandırdığını ve nefes almayı arttırdığını tespit etmiş. Perakendede genellikle ayak üstü yemek sektörünün tercih ettiği kırmızı beyaz renk ile birlikte kullanıldığında ülkemizde tabii ki bayrağımıza da gönderme yapıyor ve millî hislerimizi temsil ediyor.


Mavi: Güven ve Huzur

Mavi renk genellikle güven ve huzuru bir arada temsil ediyor. Açık mavi daha çok huzur, lacivert gibi koyu tonları ise daha çok güven demek. Bu yüzden bankacılık sektöründe ve sağlık ürünlerinde daha çok tercih ediliyor. Gökyüzünün rengi olduğu için havayolları da maviyi seviyor. Kırmızı ne kadar harekete geçirici bir renkse, mavi de o kadar sakinleştirici etki ediyor. Uzmanlar mavi rengin nabzı düşürdüğünü ve açlık hissini azalttığını söylüyor. Mavinin temsil ettiği bazı diğer kavramlar ise bilgelik, yüksek idealler, dürüstlük ve ferahlık. Açık mavi rengi kırmızı ile bir araya getirdiğinizde kırmızının dikkat çekiciliği mavinin güveni ile buluşmuş oluyor.


Sarı: Yenilik

Sarı renk, beynimizin sol tarafını uyarıyor. Yaratıcılık, yeni fikirler ve yeni yöntemler için kullanılması tavsiye ediliyor. Bu yüzden de post-it kağıtlarında sarı tonları tercih ediliyor. Sarı rengi gören tüketicilerin umut, mutluluk ve eğlence hislerine odaklandığı söyleniyor. Sıcak bir renk olan sarı çok büyük alanlarda tek başına kullanıldığında endişeye sebep olabiliyor. Çünkü sarı rengin anlamlarından biri de uyarı. Sarıyı tercih edeceksek, uyumlu olduğu siyah, kırmızı veya gri gibi renklerle beraber kullanmak en doğrusu.

 

 


Yeşil: Çevre ve Uyum

Yeşil, hepimizin bildiği gibi doğanın rengi. Hem çevreye faydası olan işlerin dünyadaki sembolü olarak kabul ediliyor, hem de ağaçların ve güzel bitkilerin rengi olduğu için büyüme, uyum, iyileşme gibi göndermeleri var. Yeşil renk ayrıca tıpkı mavi gibi güvenlik hissini de besliyor. Koyu yeşil renk ABD gibi ülkelerde zenginlik ve prestij gibi çağrışımlar yapsa da, ülkemizde bu pek geçerli değil. 


Siyah: Güç ve Gizem

Bu evrensel renk kullanıldığı her yerde gizemli ve güçlü bir etki yapıyor. Diğer renklerle birlikte kullanıldığında ise hangisini ağırlıklı kullandığınıza bağlı. Mesela renkli bir tabela üzerine siyah harfler kullanırsak yazının net okunmasını sağlıyor ve hangi rengi seçtiysek onun etkisi önemli oluyor. Ama siyah üstüne renkli harfler kullanıldığında, ciddi bir hava veriyor. Siyahın en önemli özelliği bazı yüzeylerde bakımının zor olması. Bu yüzden eğer bu renkten tabela gibi alanlarda yararlanmak istiyorsak, bakımını düzenli yapmak gerekiyor. Broşür ve el ilanı gibi uygulamalarda mürekkep harcadığı için pek tercih edilmiyor. Eğer kartvizitinizi siyah karttan yaparsanız, diğer kartlar arasında dikkat çekme ihtimali yüksek. Ama bunun için yeterli kalınlıkta ve gramda olmalı.


Mor: Hayal Gücü

Araştırmalara göre mor rengi görenlerin ilk aklına gelenler hayal gücü, maneviyat ve ilham. Bazı durumlarda fazla kişisel ve çocuksu bir imaja sebep olabiliyor. İnsanları içe dönük ve derin düşüncelere yönlendirdiği söyleniyor. Bu yüzden kitabevi ya da kırtasiye gibi dükkanlar için kullanışlı bir renk. Mor renk bazı kültürlerde zenginliği ve asaleti temsil ediyor ama bu etkisi biraz da tonuna bağlı. Koyu mor tonların bu etkiyi daha iyi taşıdığını söyleyebiliriz. Bazı sektörlerde lüks ürünleri göstermek için kullanılıyor. Tıpkı mor kravatlarda olduğu gibi, siyah, gri veya beyazın yanında renklendirmek için tercih edebilirsiniz