Müşterileri Cezbedecek 6 Detay

Elemanları ayırt etmeli

Bazı işletmelerde müşteriye yardımcı olabilmesi için elemanlar bulunduruyoruz ama özellikle içerisi biraz kalabalıkken kimin çalışan olduğunu anlamak zor olabiliyor. Müşteriler, özellikle biraz çekingenlerse, çok basit bir soru yüzünden kafası karışık şekilde alışverişten vazgeçebiliyor. Görevli elemanlarınızı kıyafet rengiyle ayırt etmek veya örneğin bir pastane işletiyorsanız aynı renk önlük kullanmak tabii ki en güzel yöntem. Ama buna imkan yoksa bir yaka kartı da çok faydalı olabilir. Yeter ki müşterilerde olmayacak bir işaret taşısınlar.


Temiz ve aydınlık görünen ürünler

Özellikle raflarda ürün sergilenen dükkan ve mağazalarda, içeri giren müşterinin ilk baktığı anda ürünlerle ilgili edindiği fikir kalıcı oluyor. Ürünlerimiz her ne kadar kaliteli olsa da, karanlıkta kaldığında veya düzenli olmadığında maalesef hak ettiği ilgiyi göremeyebiliyor. Kıyafet ise olabildiği kadar katlı olmasını, hediyelik eşya veya elektronik ise iyi aydınlatılmış ve tozu alınmış olmasını sağlamak satışları oldukça arttırabiliyor. İyi ve iç açıcı bir görünüm için, elektrikçilerde bulunan raf arası aydınlatmalar işe yarayabilir.

 


Havalandırmaya dikkat etmeli

Hepimiz insanız, bazen bir yerde içimizin neden sıkıldığını pek anlamayabiliyoruz ama oradan hemen çıkıp gitmek istiyoruz. Bunun en yaygın sebeplerinden biri mekanın havasında bulunan partiküller. Hem sizin sağlığınızı korumak, hem de müşterinin içeride iyi hissetmesini sağlamak için, hava sirkülasyonu çok önemli. Eğer dükkanınız veya mağazanız kapalı bir alandaysa pencere açamayabilirsiniz. Bu durumda her elektronik mağazasında bulabileceğiniz hava temizleme cihazları faydalı olabilir. 


Kışın sıcaklık, yazın serinlik

Özellikle kışın en soğuk havalarında ve yazın en bunaltıcı günlerinde insanlar dışarı çıkmaktan çekiniyor. Bir müşteri eğer kapınızın önüne kadar geldiyse, ona biraz rahatlama imkanı sağlamak onun da içeride kalıp ürünlerinize daha dikkatli bir gözle bakmasını sağlayacaktır. Bunun için kışın içeriyi biraz ısıtmak, yazın da klima kullanmak faydalı olur. Öte yandan, kendi sağlığınızı da hesaba katıp, sıcakta da soğukta da aşırıya kaçmamanızı hatırlatmak isteriz. Müşteri konforu açısından da bu önemlidir. Mesela kışın sokaktan kalın montla mağazaya giren bir müşteri, çok sıcak bir mekanda da rahat edemeyecektir. Denge önemli.


Hafif bir müzik

Dünya çapında büyük marketlerin ve mağazaların en çok dikkat ettiği konulardan biri mekanda çalınan müziktir. Müzik hem ruhun gıdası, hem de insanın nasıl hissettiğini etkileyen bir güç. Bir mekana girdiğinizde eğer müzik hızlıysa, ne yapıyorsanız onu hızlandırıyorsunuz. Hatta fazla hızlıysa kendinizi zorlanmış hissedip orayı terk etmek isteyebiliyorsunuz. Müzik ne kadar yavaşsa hareketleriniz de o kadar yavaşlıyor. Hüzünlü bir müzikse bu sizin duygu durumunuzu da etkiliyor. İşte tüm bunlar müşteriler için de geçerli. Onların ürünleri hakkıyla incelemelerini ve alışverişe zaman ayırmalarını sağlamak için, hangi müzik zevkine sahip olurlarsa olsunlar kaçmayacakları ve sakin hissedebilecekleri bir müzik listesi oluşturabilirsiniz.


Türk misafirperverliği

Evimizde gösterdiğimiz misafirperverliğin birazını dükkanda veya mağazada göstersek kalpleri kazanabiliriz. Kasanın yanında küçük bir şeker kâsesi, müşterilerin su alabilecekleri bir sebil, hatta kandillerde ikram edilecek kandil simitleri ve bayramlarda sunulacak lokumlar müşteriye verdiğiniz değeri bire bir göstermenizi sağlayabilir. Unutmayın ki hepimiz bize değer veren işletmeleri ve markaları kalbimizde ayrı bir yere koyarız.