İşler Değişirken Gerçek Dükkanların 6 Önemli Avantajı

 

Ürünü gerçekten görüp alıyorum

Dijital alışveriş yapan herkesin en az bir defa başına gelmiştir: Fotoğraflarda çok güzel görünen bir ürünün kumaşı veya malzemesi beklediğimizden daha kötü çıkmıştır veya daha büyük sandığımız bir ürün fotoğraflardakinden daha küçüktür. Bunların hepsi dijitalde bir şekilde çözülüyor ama müşteri tabii ki her zaman güven istiyor ve böyle tecrübeler yaşamaktansa güvenli hissettiği dükkanlarda, gözleriyle gördüğü ürünü satın almayı bu yüzden tercih ediyor.


Beklemeden ürünümü alıyorum

Dijitalde alışveriş yapmanın en büyük vaatlerinden biri kolaylık. Çok sayıda ürüne bakarken ve seçerken dijital alışverişin dükkandan daha kolay olduğu doğru. Ama ödemeyi yaptıktan sonrası o kadar da kolay değil. Müşteri bir kere ödemesini yaptıktan sonra ürün bir kere yola çıkıyor, bazen bu aşamada kargoda sıkıntılar yaşanabiliyor, bazen ürün zarar görebiliyor. Müşteri ürün eline sağ salim ulaşana kadar rahat edemiyor. Bu sebepten, dükkandan ürünü almanın yerini dijital hâlâ tam dolduramıyor.


Satıcıyla yüz yüze konuşabiliyorum

Alışveriş hep iki insan arasında gerçekleşiyor. Dijital alışverişte karşı tarafı yüz yüze görememek, müşterinin kendini güvende hissetmemesine sebep olabiliyor. Sonuçta çalışıp kazandığı kazancı ile bir ürün satın alıyor ve o ürünün kendisine gönderileceğine güvenmesi gerekiyor. Dükkanlardan alışveriş yaparken esnafın nerede olduğunu bilmenin, dükkan hissinin verdiği güvenin karşısında dijital bu açıdan biraz zayıf kalıyor. Ürünü kimden satın aldığını bilmek isteyen müşteri gerçek dükkanda gerçek esnafı görmek istiyor.


Satan mağazayı görebiliyorum

Sadece satıcıyı yüz yüze görmekle iş bitmiyor, müşteri için bazen dükkanı görmek de önemli. Mesela kazak alan bir müşteri için, o kazağın nasıl bir depoda durduğu önemli. Dünyanın en güzel örülmüş kazağı olsa, bazı depolardan çıktıktan sonra üstüne giymek istemeyebilir. Biz esnaflar dükkanımızı her sabah açıp itinayla temizleyip müşterimize sunarken, müşteri de doğal olarak alışverişte buna önem veriyor.r. 


Ürünü deneyebiliyorum

Giysi alırken bedeni, yiyecek alırken tadı deneyebilmek eskiden beri esnafla müşterinin arasında bir kural sayılır. Esnaf olarak biz dükkana yeni bir zeytin veya peynir geldiğinde müşterimiz almadan önce bir tadımlık uzatırız. Kıyafet satıyorsak, deneme odamız dükkanımızın omurgasıdır. Dijital alışverişte bunun yerini iade garantisi dolduruyor, ama o da zaman alıyor. Böyle olunca, iade ile zaman kaybetmek istemeyen müşteriler daha rahat alışveriş için klasik alışverişi tercih ediyor


Nakliye masrafı yaşamıyorum

Nakliye esnafın en büyük yüklerinden biri. Klasik esnaf da olsa, dijital esnaf da olsa bu böyle. Dijital alışverişte az ürün alan müşteriye ister istemez bir nakliye masrafı çıkıyor. Bu masraftan kurtulmak için bazen toplu alışveriş yapmak, bazen satış yapan dijital mağazaların kampanyalarını bilmek gerekiyor. Bu çabayı göstermek istemeyen müşteriler için en kolayı yine esnafın yolunu tutmak ve gözleriyle gördüğü ürünü, yüz yüze tanıştığı, soru sorabildiği esnafın dükkanından deneyerek almak oluyor.