İlk Görüşte Satış: Daha Etkili Bir Dükkan Tabelası Yapmak

En Önemlisi Dikkatleri Çekmek

Genelde kalabalık sokaklarda ve caddelerde iş yapıyoruz. Tabelamızın en önemli görevini düşünelim: Kalabalık içinde dikkat çekmek. Eğer tabelamız dikkat çekerse, sonra vitrinimize, sonra da ürünlerimize dikkatleri çekebiliriz. Renk kullanımı, dikkat çekici ve akılda kalıcı olmanın önemli bir unsuru. Canlı renkler, geçenlerin dükkanınıza yönelmelerini teşvik edebilir. Ancak, renklerde dengeli olmak, tabeladaki yazıların okunabilirliğini artırmak da aynı derecede önemli. Kağıt üzerinde güzel duran renkler bir araya geldiğinde zor okunabilir. Tavsiyemiz, sokağınızda az kullanılan bir renk seçin, sonra da bu rengi siyahla ya da beyazla bir araya getirin. Eğer işiniz için çok kullanılan bir renk varsa onu da tercih edebilirsiniz. Mesela restoranlarda kırmızı, çiçekçilerde yeşil renk kullanımı gibi.


Net Yazılar Kullanın

Kağıt üzerinde çok güzel duran bir yazı tabelada karışık durabilir. Tabelamız ne kadar uzaktan okunabiliyorsa o kadar iyi bir tabeladır. Sade düz harfler müşterilerin tabelayı hızlıca anlamasına olanak tanır, bu da satışları artırır. Tabelada çok yazı olmaması da önemli. En büyük yazı dükkanınızın ismi, ondan biraz daha küçük yazı da işinizi özetleyen bir kelime olursa kendinizi iyi anlatmış olursunuz. Eğer telefonla sipariş almıyorsanız, bu bilgileri tabelada büyük yapmanıza gerek yok, çünkü ancak işinizi anlatırsanız müşteriler telefon numaranıza bakacaktır.


Tabelanıza İyi Bakın

Her sabah dükkanı açtığımızda camların ve vitrinin temizliğine dikkat ediyoruz, dükkanın önünü sık sık paspaslıyoruz, ama birçoğumuz tabelamızın nasıl göründüğüne pek dikkat etmiyoruz. Tıpkı her gün gördüğümüz bir arkadaşımızın yaşlandığını fark etmediğimiz gibi, tabelamızın renginin solduğunu ya da yıprandığını görmeyebiliyoruz. Oysa ofislerde çalışanlar için kartvizit neyse, bizim için de tabelamız o. Sabah akşam emek verdiğimiz işimizin hak ettiği görüntü, dükkanımızın her yeri kadar tabela için de önemli.

 


Işıklı Tabelalar

Özellikle bazı sektörlerde sık kullanılan LED tabelalar, müşterilere ne sattığımızı göstermek için çok pratik. İçindeki yazılar değiştirilebiliyor, böylece yeni bir ürün veya indirim olduğunda kolayca gösterebiliyoruz. Bu tabelaları kullanırken iki noktaya dikkat etmek gerek: Birincisi: Kırmızı LED tabelaları dükkanınızın ana tabelası olarak düşünmeyin. Çünkü bu tabelaların aynısından mutlaka başka birçok dükkanda da vardır. Bu yüzden bu tabelalardaki yazılar, bilgiler müşterinin aklında çok kısa kalır. Sizi bunlarla hatırlamazlar. Bir kendi tabelanız mutlaka olsun. İkinci önemli nokta ise, bu tabelaları çok yeni ve güncel bilgiler veya etkili indirimler için kullanın. Müşteriler bu tabelalara döviz büroları gibi yerlerden alışık oldukları için böyle bilgilere daha çok ilgi gösterebilirler.


Dar Sokaklar ve Kaldırımlar

Tabelanın doğal yeri, dükkanımızın duvarı. Böyle olunca küçük bir problem ortaya çıkıyor: Bu önemli alanı dükkanımızın olduğu kaldırımda yürüyen müşteriler görmüyorlar. Hemen dükkanımızın önünden geçen müşterileri vitrinle ve ürünlerimizle çekebiliriz. Peki daha uzaktakilere nasıl ulaşacağız? Eğer yukarıda bahsettiğimiz renk ve yazı tavsiyelerimize uyduysanız, aynı yöntemlerle aynı tabelanın daha küçük bir versiyonunu yaptırabiliriz. Bu tabelayı duvarın dikine astığımızda, kaldırımda dükkanımıza doğru yürüyen müşterinin dikkatini çekmiş oluruz


Müşteriler Sizi Nasıl Buluyor?

Yukarıda tabelaya neler yazacağımızdan bahsederken, dükkanın ismi ve yaptığımız işle ilgili bir kelime yazmayı tavsiye etmiştik. Çoğu dükkan ve mağaza için telefon gibi bilgileri tabelaya büyük yazmak önemli olmayabilir. Ama bu konuda bir küçük not düşmek önemli: Bu konu tamamen sizin nasıl çalıştığınıza göre değişebilir. Mesela doğrudan perakende giyim işi yapan bir esnaf için telefon çok önemli değilken, telefonla randevu alan bir güzellik merkezi veya bir çilingir için en önemli şeylerden biri telefon numarası olabilir. Yani tabelaya ne yazacağınıza karar verirken, müşterilerin ne bilmesi gerektiğini düşünmek en önemlisi.


İlla Yazı ile Anlatmak Gerekmez

Artık hepimiz uzaktan kırmızı bir kare içinde E harfi gördüğümüze orada eczane olduğunu biliyoruz. Böyle semboller tabelalarda hem yer kazandırır, hem de akılda çok rahat kalır. Aslında günlük hayatımıza biz de bunu mesajlaşırken emojilerde kullanıyoruz. Eğer tek resimle anlatılabilecek bir iş yapıyorsanız, tabelanıza bunu basitçe koyabilirsiniz. Örneğin anahtarcılar, tabelalarına anahtar koyarak bunu sık sık yaparlar. Bir terzi dükkanı için makas, bir hırdavatçı için vida, kafe için kahve fincanı kolay anlaşılacak resimler olabilir. Tabelamızın görevi dükkanımızı müşteriye kolay anlatmak. Bunu sağlayacak her yöntem bizim için daha bereketli işler anlamına gelebilir.