Adsız (1120 × 600 piksel) (1120 × 774 piksel) (2400 × 572 piksel) - 1

Esnafımız için 2023 trendleri

Yeni yıl kapıda. 2022’nin bitmesine sayılı günler kala hepimizi yeni heyecanlar, umutlar ve gelecek planları sardı. Bu heyecanı herkes gibi esnafımız da yakından hissediyor. Onlar için işin bir diğer önemli tarafı ise yeni yılın ticarete getireceği yeni trendler. Zaman geçtikçe değişen ticari trendler şüphesiz ki 2023’te de kendini iyiden iyiye hissettirecek. Biz de esnafımız için yeni yıla yönelik öne çıkan trend öngörülerini bir araya getirdik. Gelin, tamamına yakından bakalım. 

Adsız tasarım - 1

Adsız (880 × 880 piksel) - 1

Online yine yükselişte

E-ticaret, artık her yılın ticaret trendleri listesinde kendine yer bulan, vazgeçilmez bir madde. Elbette 2023’te de bu trendin sürmesi ve online alışveriş hacimlerinin artması bekleniyor. Bu doğrultuda esnafımızın dijital dünyadaki yerini mutlaka alması ve hatta derinleştirmesi gereken bir yılın bizi beklediğini söyleyebiliriz. Artık kaçış yok; sosyal medya hesapları açılsın, dijital reklamlar verilsin, e-ticarete hız kazandırılsın. 🚀 Esnafımız bunun da üstesinden gelir. 


Çevre dostu ticaret 

Sürdürülebilirlik ve doğa dostu, çevreci yaklaşımlar özellikle son birkaç yıldır tüm dünyanın gündeminde. Geçtiğimiz yıl büyük kurumların ilk adımlarını attığı sürdürülebilirlik faaliyetleri, bu yıl daha küçük bir ölçek ile çevreci yaklaşımlar nezdinde esnafımızın da gündemine gelecektir. Bu yıla yönelik ticari faaliyetlerin bu önemli konu ışığında planlanması esnafımıza fayda sağlayacaktır. Bu konu bize gelmez demeyin, bu yıl adımlarınızı bu maddeye göre atın. 😊

 

Adsız (880 × 880 piksel) - 2

Adsız (880 × 880 piksel) - 3

WhatsApp ve eve teslimat

Her ne kadar pandemi sürecinde biraz olsun normelleşme dönemine girsek de yeni normalin getirdiği alışkanlıklar bu yıl da hayatlarımızdaki yerini sağlamlaştırmaya devam edecek. Bunlardan biri de bildiğiniz üzere eve teslimat hizmeti. 2023’te WhatsApp gibi iletişim kanalları aracılığıyla evlere verilen siparişlerin artması bekleniyor. Esnafımızın hazırlıklarını bu doğrultuda yapmasında fayda var.


Şimdi al, sonra öde

Geride bırakmaya hazırlandığımız 2022 yılında ilk adımlarını gördüğümüz ve kullanıcılara yaptıkları harcamaları gelecek aylarda ödeme imkanı sunan “şimdi al, sonra öde” yöntemi, bu yıl ticaret dünyasının kabul gören ve yaygınlaşan ödeme yöntemlerinden biri haline gelecek. Esnafımız, özellikle e-ticaret satışlarında bu yeni nesil ve popüler ödeme yönteminden faydalanmayı deneyebilir. Trendlere uymak, onlara önemli artılar kazandıracaktır.

 

Adsız (880 × 880 piksel) - 4

Adsız (880 × 880 piksel) - 5

   Dünyaya satış

Bu yıl ticarette en gözde konulardan biri de dünyaya ürün satışı olacak. Günümüzde teknoloji sayesinde oldukça kolaylaşan bu ticaret yöntemi, esnafımızın kazançlarını artırmasına katkı sağlayacaktır. Küreselleşen işletmelerin kazanacağı 2023 yılında, mutlaka işlerinizi global ölçekte düşünmeli ve planlamalısınız. Esnafımız, artık müşterisinin dünyanın her yerinde olduğunu unutmamalı.