Esnaf İçin Etkili Zaman Yönetimi

Öncelikleri Belirleyin

Her gün yapmamız gereken işleri bir kağıda yazıp, hangi işi önce yapmamız gerektiğine karar vererek başlayabiliriz. Önce acil olanları halledelim, diğerleri bekleyebilir. Böylece işler birikmeden en önemli olanları aradan çıkarmış oluruz. Bu yöntem, gün içinde yeni gelen işleri daha rahat halletmemizi sağlar. Özellikle yoğun günlerde, aniden ortaya çıkabilecek durumlar için en önemli işlerin aradan çıktığını bilmek aklımızı da rahatlatır.n.


Telefonunuzu Kullanın

Telefonumuzda artık işleri düzenlememizi sağlayan bir sürü uygulama var. En rahat kullandığımız uygulamalardan faydalanıp not alabilir, hatırlatma koyabiliriz. Gün başında yaptığımız önemli işler listesini bize hatırlatacak uygulamalarla her şeyi akılda tutma yükünden kurtulmuş oluruz. Özellikle yoğun günlerde, yapılacakları hatırlamak zor olabilir ve kağıt-kalem her zaman elimizin altında olmayabilir. Böyle durumlarda yapılacak işlere telefondan her yerde bakmak her şeyi çok daha kolay kontrol etmeyi sağlar. 


Ara Verin

Çalışmak, işleri bitirmenin en önemli kuralı. Ama ara vermek de yoğun çalışabilmek için şart. Zaman yönetimi uzmanlarının en çok önemsediği tavsiyelerden biri, yoğun işlerin arasında nefes almayı sağlayan kısa molalar yapmak. Bu molalar hem zihnimizi tazeleyip, hem de enerjimizi toplamamızı sağlayacak. Durmadan işleri yetiştirmeye çalışırken altından kalkamayacakmış gibi hissettiğimizde bir bardak çay, aslında her işi halledebileceğimizi bize hatırlatacak.


Ertesi Günü Planlayın

Bazen bir günün yoğunluğu henüz önceki gece başımızı yastığa koyduğumuzda başlar. Ertesi gün yapacağımız işler aklımızdan geçer durur. Bunu engellemeye çalışmak yerine, ertesi günün işlerini bir kenara yazıp aklımıza takılmasını engelleyebiliriz. Böylece ertesi gün ne yapacağımızı bilir, sürekli düşünme yükünden kurtulmuş oluruz. Bu planı önceki akşamdan yaptığımız için de, sabah olduğunda güne çok daha hazırlıklı başlayabiliriz. Önemli işler listemizi bir gün önceden kurabiliriz.


İşleri Paylaşın

Esnaf olarak çoğu zaman iş başa düşüyor, doğru. Ama zamanı iyi kullanmanın en önemli kurallarından biri de ekibi iyi kullanmak. Eğer yanımızda çalışanlar varsa, işleri onlarla paylaşmak önemli. Böylece hem işleri daha hızlı ilerletebilir, hem de dükkan için en önemli konulara aklımızı verecek zamanı bulabiliriz. İş bölümü yaparak, işlerimizi daha hızlı ve etkili bir şekilde tamamlayabiliriz.


Aradığınızı Bulun

Gün içinde farkında olmadan en çok zaman harcadığımız şeylerden biri, basit işler için gereken eşyaları bulmaya çalışmak. Bazen bir müşteri ismi, bazen bir tornavida gereksiz zaman çalıp dikkati dağıtabilir. Sık kullanılan eşyaların düzenli yerlerde olması, en çok gerektiği zamanda kolayca bulmamızı ve zaman kaybetmeden işleri daha kolay halletmemizi sağlar. "Acaba bizde demir testeresi var mıydı?" sorusuna gerek kalmadan problem hızla çözülüverir


Aramalar İçin Zaman Ayırın

İlla ki bazı müşterileri ve tedarikçileri gün içinde arayıp onlarla iletişim kurmak gerek. Bunu gün içinde farklı zamanlarda yapınca diğer işlerin arasına giren görüşmeler dikkat dağıtıcı ve zaman öldürücü olabilir. Bunun yerine, her gün belli bir saati bu aramaları yapmaya ayırmak ve o gün yapılacak tüm aramaları tek bir listede tutmak, hem yapılacak tüm telefon görüşmelerini daha kolay hatırlamayı sağlar, hem de bu görüşmeleri diğer işlerden zaman çalmadan halletmiş oluruz.