Dükkanı Tanıtmak İçin Alternatif Yöntemler

Her Yer Tabelamız Olabilir

Gittiğimiz her yerde dükkanı tanıtmamızın bir yolu var: Dükkanın ismini her yerde gezdirmek. Uygunsa iş için kullandığımız aracımızın üstüne, veya siparişleri götüren elemanımızın montuna dükkanın ismini yazmak, mahallede sizden alışveriş yapması gereken ama unutan herkese dükkanı mahallenin her noktasında hatırlatabilir. Mahalleye yeni taşınan ve ihtiyaçlarını nereden alacağını bilmeyen yeni komşular için sizin adınızı daha bilinir hâle getirebilir.


Her Poşet Eve Gider

Birçok dükkandan evlere ya siparişler, ya da müşteriler dağılıyor. Hepsinin ortak noktası, poşetlerinin içinde ne olacağına siz karar veriyorsunuz. Evlere sipariş gönderen dükkanlar için poşete broşür koymak bir alışkanlık. Diğer dükkanlar için neden bu yöntem kullanılmasın? Neden bir terziden ya da çilingirden çıkan müşteri evine gittiğinde sizin telefon numaranızı ve adresinizi de yanında götürmesin?


Evde Küçük Bir Yeriniz Olsun

Evlere girmenin bir yolu broşürler, magnetler tabii. Ama kendimizi bununla sınırlamak zorunda da değiliz. Müdavimlerimize bizi hatırlatacak, üstünde dükkanın adı yazan küçük hediyeler vermek, evlerinde kalıcı bir yer edinmemizi sağlayabilir. Bir şişe açacağı, bir küçük ilaç kutusu, ya da anahtarlık gibi toplu yaptırdığımızda ekonomik olabilecek ve uzun süre kenarda tutup dağıtmaya devam edebileceğimiz birçok eşya düşünebiliriz. Yaptığımız işle ne kadar bağlantılı olursa, o kadar etkili olur.

 


İnternette de Yeriniz Olsun

Her fırsatta hatırlattığımız gibi, bulunur olmamızı sağlayan en önemli şeylerden biri İnternet. Bunun için illa siteler yaptırmamıza gerek yok. Arama motorlarının esnaf için hazırladığı sistemlerde dükkanımızın bilgilerini girip, haritalarda ve aramalarda bulunur olabiliriz. Evlere servis gibi hizmetlerimiz varsa bunu yapmamızın ekstra faydaları da var: Arama yapıp bizi bulanlar, arayıp sipariş de verebiliyorlar. Eğer iş yaptığımız sektörde bulunmamızı kolaylaştıracak başka indeksler varsa buralarda da yerimizi almamız en iyisi. Birçok ticaret odasının bu tarzda listeleri var.


Sorulara Önce Siz Cevap Verin

Artık devir bilgi devri, birçok potansiyel müşterimiz bazı konuları internette araştırıp kendisi çözmeye çalışıyor. YouTube, TikTok gibi yerlerde arama yaptıktan sonra büyük ihtimalle aradığı cevabı buluyor. Bu cevabı veren neden biz olmayalım? Sonuçta artık birçok video yapımcısı bizim de cebimizde olan telefonlarla çekimler yapıyorlar. Tek gereken, bizim sektörümüzde ne sorular sorulduğunu bulmak. Bunun için de aklımıza gelen konuları analytics.google.com adresine girip, karşılaştırabiliriz. Sonra bu konuları video platformlarında aradığımız zaman, hangi videoların popüler olduğunu bulabiliriz. Böylece biz de çok aranan konularda ustalığımızı gösterdiğimiz kısa videolarla yerimizi alabiliriz.


Mekanı Sonuna Kadar Kullanın

Özellikle cafe veya restoran işletiyorsak, sosyal medyada yer almanın bir yolu da mekanımızı yüksek takipçili hesaplarda göstermek. Hızla ilgi çeken birçok mekan bu şekilde müşterilerini artırıyor. Bunu yapmak için dükkanınızın en güçlü tarafını düşünün. Manzaralı bir balkonunuz mu var, yoksa tarihi bir ortamda mısınız? Sosyal medyada gezerken bu sefer gördüğünüz içeriklere "Acaba bu benim mekanımda çekilebilir miydi?" diye bakın. İçerik hazırlayan insanlar mekanlarla iş birliği yapmaya açık olabilirler, bir mesajla ulaşabilirsiniz. Mekanınızda çekilecek içeriklerle birçok yeni insana ulaşabilirsiniz.