Daha Çok Satış İçin Dükkan Düzenlemeleri

Dikkat Çekici Ürünleri Girişe Yerleştirin

Her dükkanda bazı ürünler diğerlerinden daha ilgi çekicidir. Bunu bazen siz zaten bilirsiniz, bazen de müşterilerin hareketlerinden zamanla fark edersiniz. Bu ürünleri kapının girişine yerleştirmek, kapının önünden geçen veya vitrine göz atan müşterilerin dükkana girişini kolaylaştırabilir. Bazı ürünlere yakından bakmak gerekebilir. Mesela bazı ürünlerin kumaşları müşterileri dokunmak için kendine çeker, veya bazı kitaplar piyasada çok konuşulmuştur ve müşteriler onları görünce ilk sayfasına mutlaka göz atmak ister. Bu ürünlerle müşterinin eşikten geçmesini sağlamak kolaylaşabilir.


Dükkanın İçinde Bir Akış Planlayın

Mağazamızdaki her ürünün müşterimizin hayatında bir yeri vardır. Hepsini bir başka ürünle tamamlaması mümkündür. Bir gömlek reyonunun yanında bir ceket, bir defter reyonunun yanında çantalar, baharatın yanına köfte harcı konulabilir. Sonuçta hiçbir ürün müşterimiz tarafından tek başına kullanılmaz. Siz de hangi ürünün başka hangisiyle ilgili olduğunu düşünerek, dükkanın içinde bir akış oluşturabilirsiniz.


Aynalar Dükkanı Değiştirir

Her iş kolu için aynaların değeri farklıdır, ama her dükkanda aynalara verilecek bir görev mutlaka vardır. Bir yiyecek-içecek mekanı işletiyorsanız, masaların arkasına yerleştirdiğiniz yatay aynalarla mekanı daha geniş hissettirmeniz mümkün olabilir. Kıyafet ya da aksesuar sergilenen dükkanlarda, doğru yerlere yerleştirilen aynalar müşterileri hemen ellerindeki ürünleri üstlerinde deneyip almaya yönlendirebilir. Özellikle dar bir mekanda dükkanınız varsa, aynalar sayesinde ferah ve aydınlık bir ortam kurabilirsiniz. Merdivene koyacağınız ayna ile üst katın görünmesini sağlayabilirsiniz.


Gereken Yerlere İşaretler Yerleştirin

Her günümüz dükkanda geçtiği için ürünlerin yerini ne kadar ezberlediğimizi bazen fark edemeyebiliyoruz. Ama kendimizi dükkana ilk defa gelen müşterinin yerine koyduğumuzda, birkaç işaretle onu aradığı ürüne yönlendirmenin faydalı olduğunu tahmin edebiliriz. Tıpkı şehirde araba kullanırken olduğu gibi. Çok detaylı işaretlere gerek yok, kadın ve erkek reyonlarını birbirinden ayırmamız, ya da restoran-kafe gibi mekanlarda tuvaleti kolay bulmalarını sağlamamız yeterli. Tabii bir de, eğer dükkanımızda alçak tavan olan yerler varsa uyarı tabelaları müşterimizin sağlığı için çok önemli.


Deneme Ürünlerine Yer Verin

Yeni ve cazibeli ürünler müşteriler için çekicidir ama aynı zamanda da risklidir. Mümkünse bu ürünlerden birini paketinden çıkarıp bakmalarını sağlamak, satın almalarına yardımcı olabilir. Bunun kozmetik sektöründe sık sık kullanıldığını biliyoruz, ama diğer sektörlerde de bu detayı akılda tutmak faydalı. Mesela iyi fiyata satılan defterler genelde paketlidir, oysa müşteriler almadan önce sayfa dokusunu, çizgilerini görmek isterler. Kutular içinde satılan hediyelik eşyaları ellerinde tuttuklarında satın alma ihtimalleri de oldukça yükselir.


Dinlenme Alanları Sunun

Bazı dükkanlar, müşteriler için çok farklı bir hizmet sunabilir. Örneğin büyük ve kalabalık bir mağazaya sahip olabilirsiniz, ya da dik bir yokuşun başında bulunabilirsiniz. Bu durumda, müşteri mağazanızda dinlenemezse, bir süre ürünlere baktıktan sonra dinlenmek için çıkıp bir yerlere gitmek zorunda kalacaktır. Ama kısa da olsa oturabileceği bir tabure her şeyi değiştirebilir. Çünkü mağazanızda geçirdiği her an, çevresi sizin ürünlerinizle dolu olacak.


Kasa Yanına Pratik Ürünler Koyun

Marketlerin sık sık uyguladığı bir yöntemi aslında aşağı yukarı her dükkanda kullanabiliriz: Kasaların yanına küçük ürünler yerleştirmek. Bu ürünler dükkanımızda ne sattığımıza göre seçilebilir. Kıyafet satıyorsak küçük bilezikler ve aksesuarlar, sebze-meyve satıyorsak mevsime uygun paketlenmiş küçük atıştırmalıklar yerleştirebiliriz. Kafe işletiyorsak, kullandığımız kahvenin paketli halini kasanın yanında bulundurabiliriz ya da kurabiyeler koyabiliriz. Kasada zaman geçiren müşteriler, o anda bu ürünleri ödemelerine eklemeyi düşünebilirler.