Eylül ayı ülkemizde okulların başladığı, milyonlarca veli ve öğrencinin iyi bir eğitim almak için büyük emekler verdiği bir dönemin başlangıcıdır. Her anne-baba çocuğunu kendi hayat standartlarından daha yukarı taşıyabilmek için büyük özveriyle en iyi eğitime ulaştırabilmek adına maddi ve manevi önemli fedakârlık yapar. Eğitimin amacı çocuklarımızı ve gençlerimizi gerçek hayata hazırlamak ve birer yetişkin olduklarında kendi ayaklarının üzerinde durmalarını ve hayatlarını rahatça idame edebilmelerini sağlamaktır. Bu nedenle dil derslerine, bilgisayar teknolojileri derslerine, sayısal derslere azami önem verilir. Dersaneler, özel dersler, etütlerle çocuklar desteklenir. Fakat asıl önemli olan gelecekte iyi eğitim almış çocuğunuzun parasını nasıl yönetebileceğidir. Çocuklarımızın finansal okuryazarlığının geliştirilmesi milli bir meseledir. Finansal okuryazarlığın önemi günümüzde çok daha belirgin hâle gelmiştir. Finansal okuryazarlığı gelişmiş olan bireyler tasarruf yapmayı, tasarruflarını birikime çevirmeyi ve birikimleriyle doğru yatırım yapmayı öğrenirler. Finansal okuryazarlığı yüksek bireyler bütçe yapabilir, stratejik yatırım kararları alabilir ve düzenli tasarruflarıyla refah seviyelerini artıracak birikimlere sahip olabilirler. Finansal okuryazarlık bireylerin borçlarını yönetme, bütçe oluşturma, tasarruf etme ve yatırım yapma gibi konularda rasyonel davranmalarını sağlar. Bu beceriler gençlerin gelecekte maddi açıdan bağımsız olmalarında kritik bir rol oynar. Özellikle Türkiye gibi enflasyon oranlarının yüksek olduğu ülkelerde finansal okuryazarlık daha da önemlidir. Enflasyonun, darboğazların ve ekonomik belirsizliklerin yaygın olduğu bir ortamda gençlerin bu becerileri kazanmaları gereklidir. Genç bireyler finans piyasalarını anlamaya başlayarak daha iyi yatırım kararları alacak ve paralarının değerini korumayı başarabilecektir. Finansal okuryazarlığımızı geliştirerek tasarruflarımızı enflasyona karşı korumayı başarırız hatta enflasyona karşı pozitif getiriler elde ederiz. Risk algısı geliştirir, risk-getiri optimizayonu yapabiliriz. Okullara ve hatta iş yerlerine finansal okuryazarlık dersleri/eğitimleri konulması toplumsal olarak finansal okuryazarlığın geliştirilmesinde büyük rol oynar. Sonuç olarak, finansal okuryazarlık bireylerin yaşam kalitesini artırmanın yanı sıra toplumun ekonomik gücünü de pekiştiren bir unsurdur. Bu nedenle eğitimde finansal okuryazarlık programlarının artırılması yalnızca bireylerin değil, toplumun geleceği açısından kritik bir ihtiyaçtır.
Prof. Dr. H. Gaye Gencer
24.09.2024
Akademik görevine 1997 yılında Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak başlayan Prof. Dr. Hatice Gaye Gencer, 2002 yılında yardımcı doçent olarak atanmış ve 2017 yılına dek bu pozisyonda görev yapmıştır. 2017-2022 yılları arasında doçent olarak hizmet verdikten sonra, 2022 yılında profesörlük unvanını almış ve hâlen aynı bölümde profesör olarak akademik çalışmalarına devam etmektedir. Ayrıca, 2013 yılından itibaren yarı zamanlı olarak University of Ludwigshafen am Rhein'de öğretim görevlisi olarak dersler vermektedir.
Verdiği dersler:
İşletme Finansmanı
Şirket Finansmanı
Finansal Yönetim
Finansal Muhasebe
Maliyet Muhasebesi
Yönetim Muhasebesi
Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Uluslararası Finans
Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi
Kurumsal Finansman Teorisi
Sorunuz başarılı bir şekilde uzmanımıza gönderilmiştir. Uzmanımız en kısa zamanda sorunuza yanıt verecektir.