TED ve İşletmelere Sunulan Fırsatlar

TED (Tenders Electronic Daily) Avrupa Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı içinde faaliyet gösteren resmi kurumların ihalelerini yayınlayan bir servistir. Aynı zamanda Avrupa komisyonunun resmi gazetesidir.  Tüm ihaleler TED servisinden çıkar. Haftada ortalama 1700 ihale yayınlanır. İşletmeler için ciddi fırsatlar sunan bir birimdir.

TED servisine kayıt olabilir, böylelikle TED de yayınlanan ihaleleri kategorize ederek daha sağlıklı takip etme imkanına sahip olursunuz. İlgi gösteren işletmelere kayıt yapmalarını tavsiye ederim. Çünkü her ziyaretinizde form doldurmak zorunda da kalmazsınız.

TED’in sunduğu hizmetler;

1. İş (ihale) fırsatları: TED'de ilgi gösterdiğin ülke veya bölge seçerek araştırma yapabilirsiniz.
2. İş sektörleri (CVP kodu ile): CPV ‘Common Procurement Vocabulary’ kodu kullanarak araştırma kriterlerinizi daraltabilirsiniz.
3. İhale bölgeleri (NUT kodu ile): NUTS codes (Nomenclature of Territorial Units for Statistics)  ile bölgelerinizi de seçebilirsiniz.
4. Başlık: İhalenin kim tarafından açıldığı belirtilir.

TED sayfasında yaptığınız araştırma ve profilleri kayda alabilir ve bir sonraki sayfa ziyaretinde tekrar aramak zorunda kalmasınız.

Avrupa Birliği hali hazırda işletmelere fonlarla ciddi fırsatlar sunmakta. 2014- 2020 bütçesi 1 Trilyon Euro civarında.  Bütçe değişik farklı fon programları ile dağıtılmakta. Bu fonları alan ya da kullanmak isteyen birimler istedikleri şekilde kullanamaz. Mal, ürün alımlarında, altyapı çalışmalarında mutlaka ihaleye gitmek zorundalar. İhalelerin tamamı da TED üzerinden yapılmakta. Bu sebeple işletmelerin TED servisini takip etmeleri yakalamak istedikleri fırsatlar açısından önem arz etmekte. Avrupa Birliği üye ülkelerinde işletmeler TED'in sunmuş olduğu fırsatları en etkin şekilde değerlendirmekteler. 
Yatırımcı ve işletmelerimizde bu fırsatları değerlendirmeli.
 

Fatih Öncü

Uzman Hakkında

Sena Gürsoy
Teşvik ve Hibe Destek

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversiteden Kamu Yönetimi-Yönetim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesini aldı.

Çalışma hayatına 2002 yılında İçişleri Bakanlığı bünyesinde İl Planlama Uzman Yardımcısı olarak başlayan Gürsoy, 2005’te İl Planlama Uzmanlığı’na atandı. 2008 yılından bu yana İzmir Kalkınma Ajansı’nda çalışan Sena Gürsoy, ajansın farklı birimlerinde uzman ve birim başkanı olarak görev yaptı, Genel Sekreterlik görevini vekâleten yürüttü. İyi derecede İngilizce bilen Gürsoy, evli ve bir çocuk babası.

Tüm Uzmanlar
Uzmanın Diğer Makaleleri