BRN Yatak-Berna İlter

Yatağı presleyip 60 ülkeye ihraç ediyor 

BRN Yatak, sektörün en büyük sorunu olan nakliye problemini pres ve rulo ambalajlama sistemiyle çözerek fark yarattı. İhracatını sürekli artıran şirket yurtiçinde de mağaza açma atağına hazırlanıyor.

BRN Yatak-Berna İlter

Röportaj: Ersan Çıplak

BRN Yatak, klasik bir yatak üreticisi olmaktansa farklılaşmayı seçti. Yeni teknolojilere yatırım yaptı. Dünyanın en büyük yatak üreticileriyle temas kurarak know how’ını artırdı. Henüz çok genç bir firma olan  BRN, faaliyetlerine 2006'da başlamış. Şirket kısa sürede gösterdiği başarılarıyla birçok ödüle layık görüldü. Kayseri merkezli BRN yatak, yatak kılıfı, baza ve uyku ürünleri üretiyor. Şirketin başında ise 1974 doğumlu, kadın girişimci Berna İlter var. Satışlarını sürekli artıran şirketin 2014 ciro beklentisi 27 milyon dolar. BRN  2018 yılında cirosunu 55 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. 

ÜLKELERE ÖZEL YATAK 

BRN Yatak Genel Müdürü Berna İlter, "En büyük farkımız global düşünüp yerel hareket etmek" diyor. Bu doğrultuda örneğin ülkelerin uyku kültürleri incelenerek, farklı modeller tasarlanıyor. Ürünlerin çeşitliliği sayesinde müşteri portföyü artıyor. İhracat odaklı çalışan şirket olduklarını belirten İlter, sektörün en büyük sorunu olan nakliye problemini pres ve rulo ambalajlama sistemleriyle çözdüklerini söylüyor. Kendine özgü bir teknoloji geliştiren şirket, bu sayede ihracatta rakiplerine göre muazzam bir fark yaratıyor. BRN, ABD, Kanada, Avustralya gibi ihracat yapılması zor olan ülkelere ulaşmış. Hatta şimdiye kadar hiç ihracat yapılmayan Mikronezya’ya bile ihracat gerçekleştirmiş. BRN  halen 60 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

YENİ MAĞAZALAR AÇACAK

Dünya genelinde çok büyük online mağazalarda büyük satış hacmine sahip olduklarını belirten İlter, "Avrupa’da BRN, Benelux çatısı altında Sleepplus mağazaları, İngiltere’de BRN UK, İranda Bern, İspanya’da Divum markaları ile mağazalara hizmet veriyoruz" diyor. BRN Yatak, 2015'te yurtiçinde adeta mağazalaşma atağına kalkacak. BRN Yatak, ilk showroomunu’nu Ankara Armada’da açmıştı. Şimdi 11 mağazası var. Şirket, 2015’te franchising sistemiyle mağazalar açmaya başlayacak. 2018 yılında mağaza sayısının 50'ye çıkarılması hedefleniyor. Büyüme planlarının sadece yurtiçiyle sınırlı kalmayacağını belirten İlter, "Turquality kapsamında yurtdışında franchise zinciri kuracağız. 2018’e kadar yurtdışında 22 mağaza açmayı hedefliyoruz. Bu arada Ortadoğu pazarı için master franchise görüşmelerine başladık. Franchise ağını oluştururken kadın girişimcilere öncelik vereceğiz" diyor. Bir mağazanın ortalama kurulum maliyeti ise 100 bin dolar civarında. Mağaza konsepti oluştururken Avrupa ve ABD'deki modern tasarımları örnek alınmış. Örneğin ürünlerin rahatlıkla görülebildiği, özellikle de dönemin trendlerine uygun, tüketicinin ilgisini çeken ürünlerin ön planda olduğu, yatakta kullanılan doğal malzemelerin sergilendiği, ferah, keyifli ve şık mekanlar olmasına özen gösteriliyor. BRN mağazalarının büyüklüğü 150-250 metrekare arasında değişiyor. BRN mağazalarındaki ürünler BRN Ergo (Ergonomik yataklar), BRN Ortho (Ortopedik yataklar), BRN Visco (Doğal kauçuk ve visco hafızalı sünger yatak), BRN Style (özel üretim yataklar) olmak üzere 4 kategoride sunuluyor. BRN'nin üretim tesisi Kayseri Serbest Bölge'de bulunuyor.